Головна » 2013 » Лютий » 7 » Доля восьмої школи залишається під оптичним прицілом влади
New Доля восьмої школи залишається під оптичним прицілом влади
12:33:13

ДОЛЯ ВОСЬМОЇ ШКОЛИ ЗАЛИШАЄТЬСЯ

ПІД ОПТИЧНИМ ПРИЦІЛОМ ВЛАДИ

 

29 січня в стінах ратуші Дрогобицької міської ради вже вдруге проводилося засідання депутатської комісії з питань освіти. Головним питанням порядку денного було доволі заяложене питання, яке не залишило байдужими громадськість міста, щодо оптимізація мережі загальноосвітніх шкіл Дрогобича і Стебника. На засіданні були присутні депутати Дрогобицької та Стебницької міської ради, батьки дітей ЗОШ №8 та ЗОШ №15, які готові виступити проти рішень чиновників щодо злиття двох шкіл на базі однієї, оскільки вважають його недоцільним та користолюбним. Дмитро, батько дитини, що навчається у ЗОШ№8, повідомив громадськість міста про те, що восьма школа просто стала жертвою меркантильних інтересів чиновників та керівництва Дрогобицького педуніверситету, які хочуть за безцінь віддати школу під один із факультетів ДДПУ ім. І. Франка. Приміщення восьмої школи педуніверситет вже орендує за безцінь на пільгових умовах. А дозвіл дала Дрогобицька міська рада. Це у випадку, коли в Дрогобичі такий „куций” міський бюджет, і таке значне недофінансування на освіту з боку держави? Погодьтеся, що даний факт наводить на роздуми...

У роботі комісії взяли участь секретар міської ради Тарас Метик, начальник відділу освіти Петро Сушко голова депутатської комісії з питань освіти Лариса Тертека, член комісії, директор ЗОШ №2 Лариса Панькевич, інші члени депутатської освітянської комісії, директори навчальних закладів (ЗОШ №15, ЗОШ №18), працівники відділу освіти та профспілкового комітету освітян.

Лариса Тертека повідомила присутніх, що комісія вже вкотре реагує на звернення, які надсилає на їх розгляд громада міста щодо вищезгаданого питання. Найболючішими серед них є звернення трудових колективів шкіл, які підлягають під оптимізацію. У зверненнях зокрема, йдеться про те, що 31 січня о 15 год. знову відбудеться мирна Акція протесту у зв’язку з незгодою щодо рішення сесії Дрогобицької міської ради від 27.12.2012 р. (№ 827, додаток 10 „Заходи щодо оптимізації видатків бюджетних установ на 2013 р.”, яке приведе до повної ліквідації ЗОШ №8. Педпрацівники восьмої школи вважають, що дане рішення Дрогобицької міської ради суперечить не тільки трудовому колективу, якому у разі його прийняття загрожує статус безробіття, а й батькам, які не хочуть віддавати своїх дітей в інші школи. Аби взяти участь у мирному протесті, вчителі вже написали заяви, що 31 січня беруть вихідний за свій рахунок.

Скандальне рішення викликало резонанс в громадських організаціях та політичних партіях. Тому, аби хоч трохи заспокоїти розгніваних вчителів та „відкрити” занавіску дій владних структур, від рішення яких залежить доля освітян та їхніх сімей, до слова було запрошено директора ЗОШ №18 м. Стебника, депутата Стебницької міської ради, голову депутатської комісії з питань освіти Стебницької міської ради Романа Броницького. П. Роман повідомив, що, як освітянин, глибоко переймається проблемою педагогів, і розглядатиме це питання на позачерговій сесії Стебницької міської ради. До речі, проблема реорганізації (на його думку, освітні заклади Дрогобича та Стебника підлягають реорганізації, а не оптимізації), виникає по всій Україні. Як дбайливий господар, він розповів про свій освітній заклад: що він є найкращим у місті Стебнику, яке має статус депресивного міста. І має найкращу інфраструктуру в регіоні – діючий басейн, прекрасно реконструйований спортивний зал, велику територію, де планувалося збудувати дитячий садочок та аптеку. Зі слів п. Романа випливає, зацікавленість, аби дітки ходили в ЗОШ № 18. Зрозуміло – більша наповнюваність класів і школи – більше робочих місць. І, відповідно, збільшується її фінансування. Як і кожен керівник, він зацікавлений, аби школа процвітала. Бо чого варте величезне приміщення, де не буде кому навчатися? А на утримання ЗОШ № 18 йде 3 млн., 200 тис. грн. в рік. Такі витрати змусили п. Романа вдатися до найоптимальніших заходів – за сприяння Міністерства праці та соціального захисту населення, віддати частину шкільного приміщення, яке 10 років було законсервоване, Центру реабілітації дітей-інвалідів (директор Микола Герасим’як). Це дало можливість здешевити утримання класів на півмільйона гривень. А економічна ситуація в країні, як заявив п. Броницький, з кожним роком лише погіршується. На підтвердження своїх слів п. Роман переповів слова Прем'єр-міністра України Миколи Азарова: „Всі проблеми, що виникатимуть з виплатою заробітних плат – це проблеми місцевих органів правління”. От Дрогобицька влада і шукає шляхи виходу з ситуації, породженою проблемою недофінансування з боку держави. Але, чи оптимально? Думку п. Романа підтримав начальник відділу освіти Петро Сушко, який поінформував, що ситуація з фінансуванням галузі освіти на 2013 рік є невтішною. У 2012 році, намагаючись економити максимально, галузь освіти Дрогобича і Стебника використали 97 млн. грн. бюджетних коштів. На 2013 рік із державного бюджету на ці потреби передбачили лише 89 млн. грн., ще 5 млн. планують додати з бюджету Дрогобича. Це означає, що коштів на фінансування заробітної плати працівників закладів освіти, оплату енергоносіїв, харчування дітей вистачить трохи більше, ніж на 9 місяців. І це без оплати відряджень, допомоги на озоровлення техперсоналу, витрат на миючі засоби, протипожежні заходи, тощо.

Річ у тім, що уряд фінансує галузь освіти з розрахунку 6832 грн. у рік на одного учня (причому, у 2010 році ця цифра становила 7500 грн.). Оскільки через несприятливу демографічну ситуацію за останні роки кількість учнів значно скоротилася, коштів виділяють менше. Якщо станом на 1992 рік у Дрогобичі і Стебнику здобували знання майже 16 тисяч учнів, то зараз – 9270. А кількість шкіл залишилася незмінною. В окремих школах навчається дуже мало дітей. Якщо би кожній школі виділяли кошти з розрахунку на кількість учнів, великі школи не мали би проблем із фінансуванням, а малим школам грошей би не вистачило. Цього не дозволяє Бюджетний кодекс (фінансування захищених статей бюджету є обов’язковим), тому виходить, що від одних шкіл кошти віднімають, щоб додати іншим. І це великі школи, з наповненими класами, такі, як ЗОШ №4, ЗОШ №16, ЗОШ №1. Обласне управління освіти, як і Міністерство, вимагають привести шкільну мережу у відповідність до кількості учнів. Отож, за словами Петра Сушка, із ситуації, що склалася, є два шляхи виходу: наджорстка економія на зарплаті та інших видатках, або оптимізація мережі шкіл.

Дещо іншої думки дотримується педагог-організатор ЗОШ №8 Наталія Чайковська, котра у своїй доповіді опиралася на виступ начальника головного управління Львівської облдержадміністрації Михайла Берегіна, який наголосив на тому, що кількість дітей дошкільного віку збільшується. У порівнянні з 2010-м роком, в 2011 р. кількість дітей до шести років збільшилася на 7 тисяч сімсот. Значне збільшення дитячого населення привело до перевищення норми наповнюваності груп у дитячих установах. Отож-бо програли у свій час ті чиновники, які дали вказівки скорочувати дитячі садочки по Дрогобичу та Стебнику, бо їм було дорого їх утримувати. І відділ освіти на чолі з п. Сушком мовчав, у всьому підтримував владу. А сьогодні значне збільшення дитячого населення привело до перевищення норми наповнюваності груп у дитячих садочках: на 100 вільних місць у дитсадку припадає 140 бажаючих. Аналогічна ситуація, на думку освітян, чекає із закриттям шкіл Дрогобича та Стебника.

Як повідомила п. Наталя, канадський інститут проводив соціологічне дослідження в профілі міста, згідно якого, народжуваність дітей є стабільною: в межах 940 дітей у рік. У Дрогобичі, згідно слів п. Наталі, у 2007 р. народилося 930 дітей, у 2008 р. – 938 дітей, у 2009 р. – 988 діток, у 2010 р. – 933 дитини, у 2011 - 945 діточок. А це в середньому становить 32 перших класи щодо наповнюваності діток у 12-и школах. Цікавим є і той факт, що, згідно аналізу освітньої мережі Львівщини, яка, за словами п. Наталі, випливає з доповіді Михайла Берегіна, малими вважаються школи першого-другого ступеня з наповнюваністю до 40 учнів (у Львівській області їх є 38), першого-третього ступеня – до 100 учнів (у Львівській області їх є 90).

У ЗОШ №8, як, констатує п. Наталя, навчається 172 дитини. От і задумаймось після даних такої статистики, чи доцільно владі проводити оптимізацію вищезгаданих шкіл Дрогобича та Стебника, педпрацівники яких дають доволі високий рівень знань, та, по мірі можливостей, забезпечують якісні умови навчання у освітньому закладі? До речі, позиція влади (чи то за радянських часів, чи за час Незалежності нашої держави) залишається незмінною – перспектива освітньої галузі полягає у створенні сучасних та повних шкіл, які будуть мати міцну матеріальну базу. Та про яку, вибачте, метеріальну базу загальноосвітньої школи може йти мова, якщо представник владних структур м. Дрогобича на День знань дарує одній школі (ЗОШ №4) сучасну мультимедійну апаратуру, а про інші, проблемні школи – й знати не хоче?

Директор ЗОШ №15 Ігор Логин заявив, що школа, в основному, „виживає” самотужки. І неабияку фінансову підтримку заклад отримує з боку громадськості. В основному – це батьки учнів. Школа дає високий рівень знань, і будівля її є доглянутою, придатною для навчання. А якщо влада хоче зробити оптимізацію ЗОШ №15 на базі ЗОШ №3, у якої пустує приміщення школи, то нехай спочатку подбає, аби там зробили капітальний ремонт. А вже тоді можна буде говорити про забезпечення роботою педпрацівників ЗОШ № 15. Директор ЗОШ №2 Лариса Панькевич висловила своє бачення щодо оптимізації мережі загальноосвітніх шкіл Дрогобича і Стебника, яке, на її думку, буде завжди гостро стояти перед освітянами. І до цього треба бути готовими, адже бюджет змінити ніхто з освітян не в змозі. Похвалила керівництво ЗОШ №4, яке чимось приваблює батьків, якщо вони віддають туди своїх дітей на навчання. Чим, на її думку, похвалитись ЗОШ №8 не може. І додала, що влада зараз думає над тим, аби іншим способом наповнити школи. Як саме – не довела до відома.

Виступ п. Панькевич викликав бурхливу хвилю протесту працівників ЗОШ №8, які заявили їй у вічі, що та, користуючись своїм соціальним становищем, просто „продала” ЗОШ №8 під облаштування біологічного факультету ДДПУ.

Не стояв осторонь освітянської проблеми і депутат Дрогобицької міської ради Олег Хрущ, який відкрито заявив секретарю Дрогобицької міської ради Тарасу Метику, що влада своїми хитромудрими маневрами просто відволікає громадськість від основної проблеми – знищення ЗОШ №8, як освітнього закладу. А проблеми виживання інших шкіл на разі просто „висять” у повітрі. Такою ж була й позиція усіх членів партії „Свобода”.

Соціально-свідома громадянка Дрогобича, діти якої навчаються у одній із шкіл, що підлягають оптимізації, Ольга Єлізарова заявила, що без думки громадськості, без врахування з цього приводу думки батьків, діти яких навчаються у школах, які, на думку влади підлягають реорганізації, ні депутати, ні, тим більше міськвиконком, не в праві вирішувати: яку школу треба закрити, а яку – ні.

- Нехай влада вирішує за своїх дітей, а не за наших. – Обурено заявила п. Ольга. Звичайно, що остаточне рішення щодо реорганізації прийматиме сесія Дрогобицької міської ради. Освітянська комісія запропонувала з цього приводу таке рішення: врегулювати питання мирним шляхом, внести зміни у рішення сесії Дрогобицької міської ради стосовно бюджету (додаток 10, № 827) на користь загальноосвітніх шкіл міста, що підлягають реорганізації. Це не стосується п. 4 даного рішення щодо передачі приміщення педагогічного ліцею на обласний бюджет. Дане рішення комісія рекомендує винести на розгляд сесії.

А на сьогоднішній день картина виглядає так – на разі запропоновано такі зміни: ЗОШ №8 об’єднати із ЗОШ №16 (на базі ЗОШ №16), ЗОШ №15 – із ЗОШ №3 (на базі ЗОШ №3 за умови капремонту приміщення третьої школи). Міському голові Стебника рекомендовано на сесії розглянути питання щодо реорганізації однієї зі шкіл, оскільки кількість дітей у чотирьох середніх школах міста є недостатньою, щоб належно утримувати ці заклади, і вони дотуються за рахунок інших шкіл на 1,6 млн. грн. (без врахування зарплати на 2 останні місяці року).

Щодо злиття ЗОШ №15 та ЗОШ №3, то зараз умови навчання у ЗОШ №15 є значно кращими, тому без приведення приміщення ЗОШ №3 до належного сатну це питання не може розглядатися. У ЗОШ №15 є 318 учнів, а в ЗОШ №3 – 195 (хоча школа розрахована на 600 дітей). Тому, якщо приміщення третьої школи буде відремонтоване, то, звичайно, при прозгляді питання злиття шкіл, перевагу матиме колектив ЗОШ №15, оскільки в неї кращі здобутки, більше учнів та середня наповнюваність класів є вищою. Тільки от доля ЗОШ № 8 залишається під оптичним прицілом влади.




 




Вікторія ЛИШИК 

Переглядів: 1053 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ваш коментар оживить цей сайт
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
 
 
 Форма входу

Пошук

Календар
«  Лютий 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728

Архів записів

Друзі сайту

Статистика

Всього присутніх зараз на сайті: 1
Незареєстрованих: 1
Зареєстрованих: 0


Можливо зацікавить

 
Copyright Stebnik159 © 2024
Весілля, Хочу весілля,
Сайт управляється системою uCoz